17- Mitt favoritminne

Hur kommer det sig att man vet att man har massor att välja på men ändå inte kan komma på nåt specifikt?
Men Helsingborg med Julle, stugan i somras med Lollo och Ulrika, vissa fester, vissa tjejkvällar och resor. Det finns ju massor.

Detta minnet är från vintern i femman. Jag, Ida och Joanna skulle hem till Joanna efter skolan. Det var massa snö och på vägen hem rullade vi i snön och blev ganska blöta. Men Joanna bor ju nära skolan så vi tänkte att det var lugnt. Problemet var att lilla Joanna inte hade med sig några nycklar, och ingen skulle komma hem på 3 timmar. Vi kollade varje dörr och började frysa. Så kom vi på att det finns ett takfönster på andra våningen. Vi tänkte inte så mycket på vad som kunde hända, så vi hämtade en stege och våghalsiga jag gav mig upp på det snöiga taket (halt, någon?). Självklart var inte fönstret öppet, så jag fick så försiktigt som möjligt ta mig ner igen och vi fick snällt vänta tills Joannas mamma kom hem.
Behöver jag säga att varken mina eller Joannas föräldrar var särskillt glada över att jag hade tagit mig upp på tegeltaket med halvsmält snö?


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0