Another day in the city

Denna dag har växlat från okej till bra, sedan ursel och nu är den helt ok igen. Vi tog tidiga tåget upp till Göteborg. Precis innan tjejernas match ringde arbetsterapeften. Handleden är ju inte helt ok och hon ångrade lite att hon släppt iväg mig. Så är den inte bättre nästa vecka blir det tillbaka till Halmstad.

95-tjejerna mötte ett kanadensiskt lag och behövde spela oavgjort för att ha chans på A-slutspelet. En bit in i andra halvlek låg de under med 0-1 men lyckades vända till 2-1! De vann gruppen och är i det bästa slutspelet. Vi var aldrig ens oroliga...

Sen kom Julle och så var vi några familjer som gick och åt på resturang- mysigt! Sedan var det dags för shopping och jag var supersugen! Men i första affären får mamma ett samtal från Försäkringskassan, som sa att jag inte har rätt till sjukpenning för jag inte har 6 månaders anställning. Surt! Vi hade ju fått höra att det som krävdes var 4 veckors schema! Jag gick från att skulle ha tjänat ca 13000 till sjukpenning på cirka 9000 och nu såg det ut som jag inte skule få nåt alls. Det är rätt förståligt att jag tappade humöret och blev allmänt nere. 

Men tack vare att min kära mamma stod på sig kollade han upp det. Och det visade sig att han hade fel! Jag har visst rätt till pengarna, som jag nu ska få. Tack mamma! 


Två plagg blev det idag. Den rosa cardigan som jag spanat in och en lite längre collegetröja

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0