Geniouses

När jag satte på tvn kom det upp en dokumentär på tv4- Genibarnen- fortsättningen. Det är rätt bra sjukt! En tvååring har ett IQ på minst 170! Testets skala (som var menat för sexåringar) räckte inte till för att mäta henne. Något annat som är sjukt är konkurrensen på toppskolornal. En sjuåring fick sitt IQ mätt till 134, alltså tillhör han 3.1% av landets mest begåvade. Därför började föräldrarna kolla på toppskolor för högstadieelever, som han ska börja på när han är 13. En skola hade redan slutat ta in ansökningar- för en klass som ska börja 6 år senare!
Själv är jag 17 och läser snäppet svårare matte än min klass. Tror jag är rätt utklassad av dessa ungar!



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0