Kitchen disaster

Jag brukar normalt sett tycka jag är rätt bra i köket, men hade min förra hemkunskapslärare sett mig ikväll hade hon tagit tillbaka mitt mvg.
Skulle göra smoothie men vi hade bara äpplen och päron hemma. Då fanns det en frukostsmoothie jag kunde göra, med då äpplen, päron, citron och honung. Jag vet inte vad jag tänkte! Jag hatar mosade äpplen och päron och jag gillar inte honung. Så vi får se om den dricks upp imon bitti eller hamnar i papperskorgen. Eftersom jag hittade de frusna hallonen när det övriga redan kokade (såklart!) skulle jag ju kunna rädda den med lite hallon. Har dock redan tillsatt kanel så det vore nog inte så lyckat. Okej Lollo, smoothie är kanske inte alltid underbart... Men nästan!

Tillbaka till min kökskatastrof. "Smoothien" ser ut som ljusgul puré, typ barnmat, och jag spillde en del. Dessutom lyckades jag på något sätt hälla diskvatten på trägolvet. Gordon Ramsey eller Jamie Oliver- jag behöver hjälp! 



Denna blev i alla fall lyckad!
I och för sig bara att röra ihop hallon, mjälk och yoghurt- voila!
Men åh så gott! Drack den på någon minut och nu känner jag världens sug efter hallon och jordgubbar! Sommaren är bärens årstid, alltså även min. Förra midsommar åt jag 2 liter jordgubbar, helt själv. Mitt himmelrike!

(8) Starstruck - Sterling Knight

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0