Protesting

Ni av mina kära läsare som är från Falkenberg har förmodligen läst eller hört talas om Gunel Sharifova och hennes familj som utvisas till Uzbekistan efter 4 år i Sverige. Då hennes föräldrar lämnade landet illegalt riskerar alla att hamna i fängelse i ett av Centralasiens värsta tortyrländer.
Hennes klasskompisar (naturklassen som jag gick i innan jag bytte till estet) har anordnat en demonstration som sker imon 14.00 utanför gymnasiets ingång.
Jag personligen tror tyvärr inte det kan hjälpa mycket, men jag tänker vara där och visa mitt stöd i alla fall. Gunel var inte en av de jag umgicks mest med i klassen, men hon är en ganska blyg men glad tjej och hon förtjänar att få stanna i Sverige mer än flera av de som får stanna. Men reglerna är tyvärr som de är...


På Facebook finns det en grupp för att visa sitt stöd.

PUSS

Kommentarer
Postat av: mormor

Jättebra om Ni blir många som engagerar Er. Tror inte heller att det hjälper så mycket men det hjälper säkert henne att Ni visar Ert stöd.

2011-03-31 @ 09:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0