Stockholm med esteterna

Här kommer en update om våra dagar i Stockholm!

I onsdags blev det en sex-timmars bussresa med start 06.00- tufft! Men det är mysigt med, gillar bussresor. Satt med Marta och snackade ut om lite allt möjligt.
Hostade lite grann och plöstligt var rösten borta- skummaste någonsin!
För de mesta kunde jag "väsa" lite (några snälla vänner kallade mig Kråkan...), men stundvis fick jag inte fram något alls. Sämsta tajmingen! Hade det hänt nu hemma hade det ju kvittat, men på klassresan suger det ordentligt!
Folk lär komma ihåg mig i alla fall, haha. Antingen retade de mig eller så tyckte de jättesynd om mig.

När vi kom fram blev det rundvandring på Stadshuset och Riksdagen. Deras votering går galet, galet fort!
Sen blev det att checka in, packa upp, middag med alla på Engelen, förfest på båten (där vi bodde) och utgång.


Jag och Marta.


Plankstek på resturang Engelen- mums! Hade förresten ingen röst alls där, utan skrev på mobilen och försökte med gester!


Jag, Robin och Toia på Engelen.

Dagen efter började tidigast för oss dansare och det blev inte mycket sömn, men det får man ta!
Rundvandring och kolla på lektioner på Danshögskolan, mim-workshop med teatereleverna (komiskt med tanke på mig...) och sen lite fritid trots allt.
Jag passade på att träffa min underbara stockholmare- Emma. Rösten fick sota för det resten av kvällen- men det var det värt!
På kvällen skulle man på olika föreställningar, de flesta av oss på Lena Philipsson på Cirkus.
Lite komiskt var det! Vi sa hela tiden att vi hellre ville se Romeo&Julia med Måns Zelmerlöf, och gissa vem vi träffade i lobbyn på Cirkus?! Snyggare och charmigare får man leta efter! Fick hans autograf och pratade lite snabbt med honom. Att alla andra retade mig för rösten blev nästan värt det när han tyckte det var synd om mig, haha.
Föreställningen var klart över förväntan! Massor med dans (koreograferat av grymma Benke från Bounce) och allt som allt en bra show!
Även torsdagen slutade med förfest och utgång. Är dock lite besviken på utbudet! Visst, vi var ute onsdag och torsdag, men det är ju ändå Stockholm!


Jag och fina, saknade Emma!

På fredagen blev det rundvandring på Dramaten och kolla på jazzlektion på Balettakademien. Det kan ha varit den bästa danslektion jag sett! Ville så gärna vara med! Grymt!
Lite fritid fick vi till slut med. Inte mycket shopping hanns det med, men en dansbutik han jag in och köpa lite smått i!
Sen blev det busstur hem igen- tråkigt, hade gärna stannat mycket längre!

En väldigt bra resa får jag säga!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0