R.I.P. victims of cruelty

Nu när jag sitter vid en dator så måste jag kommentera skolskjutningen på Sandy Hook Elementary School.
F-R-U-K-T-A-N-S-V-Ä-R-T!
Usch, läser artikel efter artikel och känslorna mixas mellan sorg över alla som fick lida/lider idag och frustration över USA's idiotiska vapenlagar!
 
Det är ju inget obekant ämne för mig eftersom jag skrev mitt stora avgörande projekt i Engelska C om just det ämnet, och man kan bli mörkrädd över siffrorna man möter på.
Detta var den 55e skolskjutningen i USA på 16 år! FEMTIOFEMTE!
Helt ofattbart att man inte fattar att förhållandena är helt annorlunda jämfört med när grundlagarna skrevs på 1700-talet och att förändring krävs!
 
Nu ska jag inte skriva någon lång uppsats här, men för er om är intresserade länkar jag till några av Aftonbladets senaste artiklar:
 
Vapenfrågan som ingen vågar ta tag i
Obama
Enligt mig en helt idiotisk syn på saken!
 

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja, fruktansvärt. Går ej att beskriva detta som de anhöriga får genomlida.

2012-12-18 @ 18:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0