Dance like an African

Efter en frisk promenad hem från stan i denna kylan förtjänar jag att gosa ner mig under täcket!

Den lilla studieresan var bättre än väntat!
Vi fick se en pjäs med en teater- och dansgrupp från Kongo, om Kongos brutala historia och jobbiga läge. Vi fick ställa frågor och sånt, och de är verkligen imponerande personer som försöker göra något bra!

Sen var det workshops och jag fick testa afrikansk dans. De slog ihop alla workshops sen så att vi dansade till folk som spelade trummor och sjöng- en riktigt häftig känsla faktiskt!
Vi i dansworkshopen hade en störtskön kille som ledde den och han var supergullig och sa att vi gav honom glädje och värme.
Han kom till och med fram till mig efteråt och sa att jag verkligen hade den afrikanska stilen i kroppen. Jättekul att höra men jag satsar fortfarande på mina vanliga dansstilar, haha.


Dagens klädval var faktiskt helt slumpmässigt, men lite kul att det blev just den.

PUSS

Kommentarer
Postat av: mormor

Var det i Gunnarp Ni var??

2012-02-09 @ 16:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0