Lame

Den senaste grejen här i Halland verkar vara skvallerbloggar. För några dagar sedan kom HalmstadTrueStory, men den fick stänga ner för folk hotade att polisanmäla, och nu finns FalkenbergsTjallaren.blogg.se.
Den sistnämnda drivs av en 97:a och skvallret verkar handla om falkenbergare födda 95-97 (haha, Evelina får passa sig), och det är helt sjukt lamt! "Han strulade med två tjejer samma kväll-vilken player" och "Blev för full i helgen, vinglade hem"- det är ju bara barnligt! Men vissa tar säkert illa upp, för man har inte rätt att avslöja sånt om folk, särskilt inte med namn!

Det för tillbaka tankarna till när jag var 16 och TopHoes-videorna kom. Jag orkar inte förklara allt, men det står massor på nätet. Kortfattat så tog ett gäng killar bilder på högstadietjejers bilddagböcker och la till nedvärderande text, till exempel sexuella händelser- sanna och påhittade. Detta blev 4 videos på YouTube och en rangordning i hur slampiga tjejerna var.
Jag känner många som blev utsatta, hade till och med ett gäng i min klass, och ni kan tänka er kaoset.
Killarna fick till slut betala hur mycket skadestånd som helst och andra straff.

Slutsats: Bad idea, just don't do it! People will get hurt and you'll get caught.


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0