LONDON Day Three

Oturligt nog skulle pappa ha uppskrivning och Eve ha prov fömiddagen efter vi kom hem, så lördagsförmiddagen fick ägnas åt att plugga för deras del.
Under tiden drog jag, Andreas och mamma runt i stan: åkte dubbeldäckare, var vid London Eye, Big Ben och Buckingham Palace.
 
Sen drog jag mig vidare på egen hand till Pinapple Dance Studios och testade deras cheerleading-pass. Skitkul!
Rosa/silvriga pompoms, benmördanade kick-övningar och koreografi till Nicki Minaj- två tummar upp!
 
 
På lördagen märkes det verkligen vilken storstad vi var i- fullsmockat med folk!
För att fira papi som fyllde 50 den dagen (grattis igen!) gick vi på den musikal han helst ville se- We Will Rock You.
Åh, även om jag såg den förra året så var den minst lika bra denna gången igen! Ett måste att se om man gillar musikaler!
Egentligen är jag den som är minst Queen-lyssnare i familjen (Eve och pappa var så smått lyriska), men den har verkligen vad man kräver av en grym musikal- handlingen, dansen, grymma sångare och specialeffekter som heter duga!
 
Mitt emot Dominion Theatre ligger Primark, så jag och Evelina rusade dit efter musikalens slut och försökte att plöja igenom de fyra våningarna så gott vi kunde (man hade behövt en heldag typ) och lite andra småaffärer på Oxford Street innan vi behövde sitta på tunnelbanan ut mot Kilburn igen.
 
 
För ytterligare firande så åt vi på en resturang med jättestor och supergod asiatiskt buffe- yum!
Sen var alla såpass slut att vi i princip rullade tillbaka till lägenheten.
Påväg dit stannade vi på ett supermarket och efter vi hade fått veta att den lagliga åldern för att köpa alkohol i Storbritannien är 18 så var jag tvungen att köpa med mig ett gäng cider bara för känslans skull. Tror ni då att de ens ber mig om leg? Åh!
Haha rätt fail att vi köpte med en massa cider för att det var på erbjudande och sen bara drack upp hälften.
 
Döm nu inte ut oss som klenisar- deras flaskor är på 70 cl.
Efter dag tre började det packas ner vad som hade shoppats so far...
... vilket för mig och Eve var vår största resväska hehe.
Kvarteret i Crickelwood/Kilburn som vi bodde i.
 
PUSS
 

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Trevliga och fina bilder. Gillar verkligen detta .

2012-11-21 @ 22:08:24
Postat av: Ros-Marie

Riktigt roligt att läsa och titta på. : )

2012-11-22 @ 07:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0