Skapa Dans 2012 i ord

Åh, denna dagen har varit lika kul som förra året- kanske till och med roligare.
I år kände jag nämligen de allra flesta deltagarna, så att spendera en dansdag med dom samlade har varit supertrevligt!
 
Vi hade startplats 10, vilket också var sist av alla.
Så medan alla hann värma upp, bli nervösa, tagga till, dansa och komma tillbaka och varva ner så hade vi gott om tid att bygga upp nerverna, haha.
 
Med tuperat hår och svarta ögon körde vi en modern/lyrisk koreografi till låtarna Through och Sail.
Temat/tanken var att vi var lite psyko (i texten sjunger Awolnation flera gånger "blame it on my ADD") och det var en maktkamp mellan Rebecca och mig. Just so you know- jag vann, haha.
Lite mysko, mycket intensivitet och en hel del powermoment.

Det gick superbra!
Stegen satt och man blev helt uppslukad av inlevelse. Jättekul!
Hela detta har ju satts ihop ganska snabbt och till skillnad från de flesta andra grupperna, som har dansat tillsammans i flera år, så var detta första gången för oss. Vi ville testa helt enkelt.
Och med dom förutsättningarna tycker jag det blev väldigt bra!
 
Vi fick jättebra respons från alla håll och kanter, till och med flera stycken främlingar som kom fram och sa att de tyckte/trodde vi skulle vunnit, vilket alltid värmer extra.
Juryns omdömen var tyvärr lite luddiga, vilket jag hörde från andra grupper också, men man fick en hum i alla fall om vad som man hade lyckats med och vad man skulle jobba mer på.
Det visste man nästan redan innan man gick upp på scen också, haha.
 
Publikens pris gick till Dance Dynamic, vilket är superkul!
Jag känner ju hela gruppen (4 av dom ingick i min Jar of Hearts i UKM) och jag vet hur hårt de kämpar på.
Så skönt att allt deras slit i flera år fick materiellt bevis på att det lyckades.
 
Tvåa kom The Bonkers- också känningar. Jättesköna tjejer och superduktiga, så jättekul!
Jag har ju inte sett några andra nummer förutom vinnarna, så jag riktigt längtar efter att få se alla nummer.
 
Första priset och platsen att representera Halland i den nationella tävlingen gick till Captivated.
Stort, stort grattis till Viccan, Ida och Sofia!
Så himla kul och välförtjänt! Blir så glad för deras skull.
Deras nummer fick vi se efteråt och jag kan verkligen förstå varför de vann! De hade verkligen en story, formationer, överraskning, rekvisita och det mesta man kan önska sig.
 
Att hela prispallen togs av de grupper jag känner bäst känns verkligen superkul- är så stolt över både oss och dom allihopa!
Tydligen så hade nivån iår höjts jättemycket och juryn fick överlägga väldigt länge innan de kunde bestämma sig. Härligt att se att det finns så hög nivå här i Halland!
 
Som ni kanske kan utläsa så har detta varit riktigt, riktigt jäkla kul!
 
Massor av fler bilder kommer!
 
PUSS
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Gott att Ni känner Er mycket nöjda med dagen. Den har säkert varit toppen för alla som var med. Kram från oss!!

2012-10-14 @ 21:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0