Not my lucky day, at least not so far

Min fredag kunde knappt fått en sämre start!

1. Vid halv sex när jag var ute och kände på vädret duggregnade det bara pyttelite, så jag la i regnkläderna i väskan och började cykla mot jobbet en kvart senare.
Typ 2 minuter hemifrån börjar det ju såklart (!) ösa ner, men då fanns det ingen tid att hoppa av cykeln och krångla på sig regnkläderna...

2. Vi måste korsa 14 (!) gamla järnvägsspår vid jobbet, och kombinationen hala spår, att man knappt kunde se och inte hade mycket svängyta pga alla bilar ledde till att jag ramlade med cykeln och rätt ner i asfalten- aj!!

Jag hade tur i oturen och åkte "bara" på ett par blåmärken och en mindre chock.

3. Jag hade ju regnkläderna i väskan, så jag var dyngsur när jag kom fram
till jobbet och har gått hela dagen i blöta, kalla kläder och känt hur risken för att jag blir sjuk har ökat för varje minut.

Låter underbart va, haha?!

Men nu är det fredag, det är helg och jag sitter på tåget mot Halmstad.
Jag ska träffa Klara för myskväll deluxe, med bio, övernattning och såklart en massa tjejsnack.
Jag behöver nog inte ens påpeka hur välbehövt det är nu.

PUSS


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Tur att Du inte slog Dej mer. Hoppas att inte det blir förkylning på grund av våta kläder. Ha en fin helg.

2012-09-14 @ 22:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0