Introduction to Nässjö

Drygt ett dygn senare och jag sitter på tåget hem. Idag med boken, lurarna och Friends With Benefits som sällskap.
Det blev en kort men otroligt mysig premiärvisit i Nässjö!

Efter en noggrann och obligatorisk lägenhetsgranskning valde vi att dra en sväng till Jönköping och Ikea.
Veronika hade saker att lämna tillbaka och jag hade inte varit på ett Ikea på typ tio år, så vi tänkte why not liksom?
Några ljuslyktor och lite bra-att-ha grejer följde med mig hem, men framför allt fick jag en massa idéer till hur jag vill ha det när jag flyttar hemifrån, haha.

Vi köpte ingredienserna till vår myskväll och åkte tillbaka till lägenheten för att laga mat.
En attans god thaikycklinggryta blev det innan vi myste ner oss i soffan framför Magic Mike och dreglade. Mycket bra att vila ögonen på i den filmen alltså!
Sen var jag helt otroligt trött. Det var troligen en kombo av att jag jobbat och dansat i två dagar med en förkylning som egentligen hade kunnat ha mig sängliggandes, och att jag hade gått upp så attans tidigt.

Idag sov vi ut och sen gosade vi ner oss igen till Step Up Revolution (4an). Gaaaaalet bra! Åh, hur kan man annat än älska dansfilmer?!
Vi lagade spagetti och köttfärssås och slutligen tog Veronika och visade mig runt i Nässjö stad.
Det var typ "kolla ditåt, kolla ditåt- så, nu har du sett stan!", haha.
Ja, vi som kommer från Falkenberg ska ju ändå inte säga så mycket.

Det var väldigt skönt att få ett litet miljöombyte, även om det bara var i drygt ett dygn.
Och som vi skrattade och flippade loss totalt igår kväll kan jag nog inte minnas när jag senast var med om i nyktert tillstånd, haha.
Bye bye Nässjö, vi får se till att ses snart igen!


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Vilken fin lite tur det blev till Nässjö. Vi ses snart.

2013-02-24 @ 16:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0