Gothenburg it is!

Antagningsbeskeden från Bjärnum kom denna veckan, och tyvärr gick det inte hela vägen för mig eller någon av de jag känner.
Men jag är ändå supernöjd med min audition! Dagen innan var jag ju sängliggandes, och jag tycker ändå jag levererade.
Dansen kände jag mig ju stensäker på och uppenbarligen gjorde jag även ett bra teaterprov, för de har mailat och erbjudit mig en plats på teaterlinjen (ha-ha).
Så det föll på sången, och jag hade ju hört sedan innan att de går mest på den.
No hard feelings here!

Tvärtom så var det på sätt och vis skönt att jag inte kom in.
De som har diskuterat saken med mig vet att jag gick hela förra veckan och höll på att bli galen pga att jag inte visste hur jag skulle välja om jag skulle komma in.
Jag kom fram till att jag troligen snarare ville platsa i Bjärnum än faktiskt gå där. Om ni förstår vad jag menar?
Få den bekräftelsen liksom.

Men Göteborg känns mer rätt i dagsläget och hade högst troligen blivit mitt val ändå.
Alla mina skavanker på kroppen ur en dansares synpunkt gör att jag ändå inte skulle klara sjukgymnasternas krav för att få gå på Balettakademien eller Danshögskolan. Och ska jag satsa på den branschen så är det ju dit jag vill i slutändan...
Surt sa räven. Men så är det ibland.

Dock hugger det till lite i hjärtat varje kväll när nu när jag kollar på Glee, för jag älskar ju verkligen att uppträda och stå på scen.
Helt otroligt vad mitt hjärta ska vara kluvet...


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Du får inrikta Dej på dansen när det gäller fritiden. Inte helt fel det heller, eller? Då kan Du ju får både studier och dans.

2013-06-14 @ 16:41:29
Postat av: Mamma

Det kommer säkert att lösa sig till det bästa. :)

2013-06-17 @ 07:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0