Angående min sommar

Jag och Eve hade ju lagt otroligt mycket tid på att planera vår sommarresa, men lyckades alltid stöta på nåt problem.
De senaste veckorna hade vi, in i detalj, planerat för Floriiiida.
Först en fartfylld vecka i nöjesparkernas Mecka, nämligen Orlando. Universal Studios, Disney Hollywood Studios, Isle of Adventure, Disneyworld, SeaWorld osv.
 Sen en softare vecka i otroliga Miami, med strandhäng, bad och shopping.
Sounds pretty fantastic?
Och dyrt...
Men vi hade hittat helt ok flygbiljetter och skulle bara fylla i våra uppgifter, men eftersom Eve inte vet hur det blir i juni med sommarjobb så kunde vi inte boka något till 100%, och även med avbeställningsskydd hade det krävts läkarintyg för att få tillbaka pengarna.
Så vi hade inget annat val än att avvakta, medan de redan höga flygpriserna hela tiden höjs...
När vi väl kom fram till att det troligen inte skulle kunna bli av iår, det var så jag deppade ihop.
Att jobba dag ut och dag in medans många av mina vänner är ute och reser känns tufft, så dena resan hade varit ljusglimten som jag har burit med mig i bakhuvudet...
 
 
 
 
Då fick jag igår mail om sommardansläger både på Balettakademien i Stockholm och på Kanarieöarna tillsammans med Stockholmsskolan Base23.
Att båda dessa grymma läger råkade infalla just då jag har semester kändes för bra för att vara sant, så jag läste nog mailen fem gånger om.
Därav mitt svåra val- då båda kan kvala in till danslägrens himmelrike.
Efter en del övervägande och rådfrågande valde jag igår kväll Base23.
Det blir mer lägerfeeling och vänskap när man umgås utöver danspassen och visst är det inte fel att resa iväg på köpet.
Så i början av sommaren så bär det av i en vecka till Fueroventura, på min kanske fysiskt och teknikmäsigt tuffaste vecka hittills.
Är lite småskraj inför det, men visst ska man utmana sig själv?
 
 
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som ett helt underbart dansläger! :)

2013-03-22 @ 12:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0