Hokus-pokus-dricka

Denna onsdag har varit något oerhört inressant- not!

Jobbet gick halvsegt pga att jag fortfarande inte är så pigg, vilket medförde att jag fick skippa dansen i götet idag.

Men jag passade i alla fall på att tjäna ihop lite extrapoäng här hemma genom att erbjuda mig att laga mat.

Extrapoäng är alltid bra att ha i bakfickan till lämpligt tillfälle, haha.


Ärligt talat (tragiskt nog) har dagens mest spännande varit min hokus-pokus-dricka.

För att hålla mig frisk fick jag tipset att köpa hem massa citrusfrukter och ingefära för att blanda med te eller varmt vatten, och först ut i dessa experiment blev grönt te med honung och ingefära.

Det såg megaskumt ut när jag blandade det och det var knappt att jag vågade smaka, men det smakade faktiskt inte mycket annorlunda från vanligt te.

Just ingefära (helst färsk) ska tydligen ha läkande/renande effekter mot det mesta, så det kan ni testa.

 

 

Ny favorit:

Taylor Swift – Safe & Sound - from The Hunger Games Soundtrack

 

PUSS

 

 

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Vad är det för blandning Du gjort iordning??

2013-03-06 @ 21:57:58
Postat av: Mari-Anne

Låter knepigt men gör det bara nytta är det väl helt okey.

2013-03-06 @ 22:15:43
Postat av: Mamma

Än en gång tack för maten! :)

2013-03-07 @ 06:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0