Eurovision 2013

Igår kväll när jag kom hem orkade jag knappt stå upp, men det var bara att klistra på den glada minen för vi hade gäster.

Klockan nio blev det Eurovision- när det är final i Sverige får man ju ta och kolla ändå!
Jag tycker Sverige har skött det riktigt bra och snyggt!
Styrkan ligger i öppnings- och mellannumrena, och Petra Mede har helt klart slagit mina ganska låga förväntningar.
Pausnumret om typiskt svensk- så otroligt klockrent, haha!
Och Sara Dawn Finer tog sig an ABBA väldigt bra!
Danmark vann helt välförtjänt och tyvärr tycker jag inte så mycket om Robins bidrag.
Och vad kul det är när de som ska berätta rösterna ger sig på att snacka svenska- riktigt bra dessutom!

Jaha ja, såhär "engagerad" i Eurovision har jag inte varit sedan jag var liten, men när det väl är i Sverige så får man väl passa på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0