Premiärbesök hos Osteopaten

Det var faktiskt över ett år sedan Monica föreslog att jag kanske skulle besöka en osteopat och se om mitt problem med utåtvridning satt i höfterna.
Men ni vet hur det är- är det inget som framkallar fysisk smärta så blir det lätt att det glöms av och prioriteras bort, framför allt med ett fullspäckat schema som mitt.
 
Igår hade jag i alla fall till slut skaffat en tid.
Efter ett samtal om mina problem, medicinsk historik o.s.v. så var det bara att strippa till underkläder och vänta på domen.
Efter att ha kollat på min kropp när jag stod, böjde, gick upp på tå o.s.v. kom osteopaten fram till att jag har ett väldigt stängt bäcken och näst intill ingen rörlighet i de nedersta ryggmusklerna- därav mina problem!
Problemet för honom och hans behandling är dock att jag förutom att vara överrörlig i axlarna dessutom är överrörlig i höften, knäna och vissa delar av ryggen. Behandling för att öppna upp där jag är låst kan göra min överrörlighet värre- jackpott...
Jag fick dock cred för att det syntes att jag i dansen hade jobbat emot min konstiga kropp, för egentligen vore jag fortfarande gå inåt med fötterna och när jag böjer vore knäna gå inåt- alltid något bra!
 
Han började dra och knäcka lite grann (sjukt häftigt!) och redan då märktes resultat!
Så jag ska fortsätta gå dit och se vad det kan hjälpa.
Dock så sa han att det kommer komma till en punkt då man får avgöra om det är värt det att fortsätta..
 
Hur tusan jag kan både vara överrörlig och låst är för mig ett mysterium (freakshow nästa?), men det var otroligt skönt att få en medicinsk förklaring på varför mitt jobb inte har gett de resultaten som det borde!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, det är helt otroligt att du som är så vig kan vara "låst"....

2013-05-09 @ 15:52:08
Postat av: Mari-Anne

Ja, vighet har Du så det räcker och blir över. Hoppas Du blir hjälpt med behandling hos osteopaten.

2013-05-09 @ 21:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0