TRX

Idag efter jobbet så drog jag till gymmet för första gången sedan januari- haha!
Dels har jag nästan aldrig tid och dels tycker jag att det är lite onödigt att betala för att trängas med massa folk- styrketräning kan man göra hemma med sin egen kropp om man bara vet övningarna.

Men idag var mitt intresse TRX-banden, efter osteopatens hänvisningar.
Dock hade jag aldrig hört om det förr och kände mig rätt bra lost, trots bilderna.
TRX ska fokusera på bålen, men jag kände mest i armar och ben, så antingen gjorde jag fel, har oroligt stark bål eller har svaga armar och ben, haha.
Sen var ju kroppen rätt mör sedan gårdagens intensiva danspass.

Efter TRX körde jag en ordentlig stretch på balansbräda och mot ribbstol- classical Becca, haha.
Då känner jag mig inte lika dålig längre, och de redskapen hjälper verkligen med att göra övningarna svårare.

Tidigare har jag ju varit då insnöad på mins problem med utåtvridningen, men först idag insåg jag att jag omedvetet har haft problem med nedre ryggen också- framför allt i övningar med ett högt ben bakåt.
I benen känns det knappt men ryggen stoppar mina chanser att pressa rakare.
Förhoppningsvis något som Osteopaten kan hjälpa till med, för det hade ju varit bra fett att kunna stå med det bakre benet spikrakt uppåt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Får du bara reda på vilka övningar du skall göra så kommer det säkert att göra susen. :)

2013-05-15 @ 06:11:45
Postat av: Mari-Anne

Duktigt att Du gör allt för att bli bättre i rygg mm.

2013-05-15 @ 09:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0