Future Physiotherapists in the making

Idag påbörjade vi kursen Fysioterapi 1.
Alltså i princip Sjukgymnastk 1.
Nu när vi kan en himla massa teoretiskt om hur smärta uppstår, immunsystemet, cellanatomi, hjärnan osv osv osv så kan vi äntligen börja med det vi faktiskt kommer hålla på med sen.
Känns skitkul!
Dessutom verkar alla tre lärare jättehärliga och vi ska ju ha dom en himla massa dessa kommande åren så det är ett klart plus.

Jag älskar att åka förbi Liseberg och hjulet som glittrar i olika färger!

Inför Etik-seminariet ska alla läsa en "patientens röst"-bok.
Jag drog till Biomedicinska biblioteket och lånade Ro Utan Åror av Ulla-Carin Lindquist- tv-journalisten som hastigt och ungt drabbades av fruktansvärda ALS för några år sedan.
Tog mig igenom halva idag och ett gäng tårar var oundvikligt.
Och jag känner hur rätt det känns att jag håller på att utbilda mig till något som fokuserar på att förbättra människors hälsa och livskvalité! 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja, den boken var läsvärd men mycket tragisk. Usch, usch för dem som drabbas och även deras anhöriga.

2013-11-19 @ 15:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0