Moving back Home

Jag har ju testat att pendla från Falkenberg ett litet tag och bestämt mig för att flytta hem.

Lägenheten var ändå en bra bit bort från centrum så det kändes redan som att jag pendlade, med byten som skulle klaffa och 45 min till skolan.
1 timme och 10 min från Falkenbergs station är inte så stor skillnad då.

Den stora anledningen till att jag ville flytta trots att Falkenberg ligger på pendelavstånd var det studiesociala.
Jag ville ha en "ny tillvaro" och inte missa saker.
Problemet är bara att det i princip inte är något jag missar.
Först det första så måste vi ju, i alla fall hittills, plugga väldigt mycket och sen är det ju inte svårt att gissa att många i en sjukgymnastklass satsar på någon idrott eller tränar mycket. 
Annars umgås de flesta i klassen med sina sambos eller pendlar- så det blev oerhört mycket ensamtid i lägenheten! Då blir hemlängtan stor!
De helger jag var kvar i Gbg var ofta inte för att det hände nåt speciellt där, utan för att jag kände att jag inte kunde lägga dom pengarna på att åka hem.
Och flera av fördelarna med att bo i Gbg- Dansforum, shopping och alla fika/matställen hade jag ändå inte råd med.

Då kände jag att jag lika gärna kunde bo hemma- med sällskap och utan dyr hyra, matkostnader och ett fullt studielån.
Jag har saknat min familj och mina vänner en massa och även tex Folkuniversitetet.
Vi får väl se hur länge jag blir kvar i Falkenberg, men just nu känns det helt rätt!
Lindomes plus är en svart lurvboll vid namn Nisse, men en katt är inte tillräckligt för att kunna väga upp mot det andra. Men jag kommer sakna gosen! 

Men jag tror fullt ut att det var bra att jag testade- för annars hade jag nog gått hemma och trott att jag missade saker.
Och så är det ju så- ibland behöver man komma bort lite från den vardag man alltid haft för att kunna sakna och uppskatta den ordentligt.

Många bäckar små...
Fullastad påväg hem till Falkenberg i tisdags. Jag äger galet mycket grejer...

Tyckte detta var rätt komiskt ändå.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Förståndigt resonerat. Nisse kommer säkert sakna Dej men nästa hyresgäst kommer säkert att ta hand om honom som Du nu gjort några månader.

2013-11-14 @ 21:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0