Bålstyrka, eller snarare brist på det

Damn, Core-Yogan kändes rejält!
 
Det var nästan lite pinsamt att vara grym på vissa övningar och sämst i gruppen på andra.
Jag är grym på att pumpa situps och rygglyft (i alla fall enligt mig själv), så de ytliga musklerna är inga problem.
Sen är ju de djupare bålmusklerna inte lika tränade hos de flesta, om man inte går på typ core-pass, men som en liten bonus är ju ett av mina små "medfödda defekt" överrörligehet och stor svank i delar av ryggen, så mina stackars stabiliseringsmuskler får jobba extra hårt.
 
Men jag får tåla att inte klara alla övningar och sakta men säkert jobba mig starkare och starkare.
Frågar ni mig så är egentligen stabiliseringsmusklerna vikigare än ett 6-pack, för utan att vi tänker på det så behövs de för att vi ska göra de mesta saker på rätt sätt.
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0