Produktive Monday

Idag har varit en produktiv dag!
 
Vi påbörjade Fysiologi-kursen och startade med Neurofysiologi, som mest verkar vara en massa fysik om hjärnans funktion.
Blöh, fysik är ju inte riktigt min grej, även om detta är häftigt att kunna.
 
Efter skolan var jag hos Kungsportsläkarna för ett vaccintest.
Vi på Sahlgrenska får nämligen vissa vaccinationer, för att minska smittorisken när vi är på praktik sedan.
 
Jag hann med ett kort pass stairmaster, balans och stretch på Fysiken och vid sex var jag på Villa Medici.
 
Gleeacellerna, Sahlgrenska Akademiens egna lilla Glee-club hade info-fika och jag är absolut intresserad!
De var jätteduktiga pch väldigt framåt och sociala. 
En chans att lära känna mer folk och få utöva musikalgrenarna på samma gång- score.
Jag måste erkänna att "jag känner ingen alls-hjälp!"-nerverna smög sig fram på vägen dit.
Men för varje sådan situation jag utsätter mig för (cheerleadingen, danslägret med Base 23 m.m.) så blir det steg för steg mindre nervöst- och man vinner så mycket själv på att utsätta sig för situationer utanför sin trygghetszon!
 
 
Dock hann jag inte handla så idag på lunchen blev det köttbullar och mackaroner, och imon får det bli nudlar med wokade grönsaker.
Typisk studentmat tro?



På tal om Glee-club så köpte jag och Evelina Glee säsong 4 så fort den släpptes på dvd, och idag hämtade hon ut den.
Känner jag henne rätt plöjer hon igenom den fortare än kvickt, och sen är det äntligen min tur! Har längtat! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0