Skördefest på Öland

Det sällskapet jag och Veronika var där med innefattade även hennes föräldrar plus fem andra vuxna.
Jag och Veronika skulle egentligen haft en liten stuga själva men ett par hade fått en väldigt dålig stuga och vi hade ett sovrum över så då flyttade de in till oss istället.
Vi var ändå typ aldrig där, utan när vi väl var i stugorna så hänge alla i den största.

Jag och Veronika har gått runt lite själva men mest hittade vi på saker allihop.
Det fanns många konst- och hantverk att se och eventuellt köpa.
Allt var så himla lantligt, charmigt och gulligt.
Och just denna veckan hade typ alla dekorerat sina tomter, så det var jättefint att åka förbi.
Främst dekorerandes det med pumpor. Pumpor, pumpor och ännu fler pumpor.
Har sett så många pumpor i helgen att det är sjukt!

På natten mellan fredag och lördag var det Konstnatt.
Då åkte man runt till olika stugor och kollade på och eventuellt köpte målningar, mattor, glasverk m.m.
Jag tycker framför allt det är så kul med riktigt snygga glasverk!
Vi gick även majslabyrinten (över 2 meter hög) i totalt mörker så det blev riktig Harry Potter 4-Feeling över det.
Sist på konstnatten var vi på Eketorp borg där vi åt värmande soppa, lyssnade på historier och såg en väldigt imponerande eldshow.
Mest imponerade var dock jag och Veronika (och troligen många fler) av den ena killen och hans muskulösa bara överkropp. 
Yum yum, jag och Veronika har snackat om honom hela helgen haha.

Igår åkte vi också runt och kollade, handlade, åt och lyssnade på musik.
Sen på kvällen hade gänget köpt ingridiender och så stannade vi i storstugan och hade det trevligt hela kvällen.
Maten var sååå god.
Det blev oxfilé, potatisgratäng, grillad sparris och pesto. Galet gott! 
Och fruktsallad, grillad ananas och glass till efterrätt.
Den kommer jag leva på länge.
Vid midnatt tog jag och Veronika oss tillbaka till oss till fots, och kollade på den ordentligt stjärnklara himmlen.
Så klart blir det inte varken på Slätten, i Lindome eller inne i Göteborg.

Sen idag har vi bara sovit, städat och åkt hem.
En galet mysig helg med bästa vän och väldigt befriande att komma till ett nytt ställe ett litet tag.
Även om jag kanske inte själv skulle passa in i den lantliga idyllen, hehe.

PUSS


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser/låter verkligen som att Ni har haft en rent fantastisk helg! :)

2013-09-30 @ 06:10:24
Postat av: Mari-Anne

Så roligt Ni alla måste haft under den gångna helgen. Bra med lite ombyte av miljö ibland. Har tittat på bilderna och förstår att denna helgen är något alldeles extra just på Öland.

2013-09-30 @ 15:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0