Tillbaka på Hälsovetarbacken



Det känns faktiskt bra ändå att vara tillbaka- jag trivs på Sahlgrenska!
Vår nya kurs heter Hälsopromotion och är inriktad mot folkhälsovetenskap.
Vi ska diskutera genusskillnader, stress, sömn med mera, vilket ska bli riktigt intressant enligt mig! 
Idag hade vi en heldag om Motiverande Samtal- sweet.
Mindre sweet är dock litteraturlistan för dessa fem veckor- 9 böcker och 6 tidskrifter! Ska vi bli ruinerade?!
Jag lyckades fynda några boktitlar på bibblan i Fbg och checkade med Nina som läser just folkhälsovetenskap, men våra böcker var för basic, haha. Då känner jag mig rebellisk nog att strunta i de böckerna.
Men råkar någon känna igen titlarna ovan är det såklart fritt fram att hojta till.
 
Idag kom ju förresten CSN, vilket innebär att jag klarade min första månad med en fjärdedels studielån med 145kr till godo- booyeah! 
 

Jag älskar det lätt röda tonen som är tillbaka på huvudet. Färgen hade legat i en byrålåda i månader, men efter färgsnack i helgen kändes det dags att fräscha upp håret igen.
Jag testar ju mig fram lite med hemmafärger och är toppnöjd med denna från Loreal, så jag hoppas den vill sitta kvar! 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0