Saturday start

Eftersom jag kom i säng i hyfsad tid på fredagsnatten (cirkus klockan ett) så gick jag upp i god tid för att ta en skön morgonpw i solen med mamma.
De nya skorna kändes superbra men tyvärr lyckades jag inte undvika det näst intill obligatoriska premiärskoskavet!
Som tur var så var en av mammas vänninor som bodde i området redan vaken och kunde rädda mig med compeed, hehe.
När vi kom hem slängde jag ihop en smoothie på frusen mango, färska jordgubbar och en skvätt mjölk- yum! 



Med perfekt tajming undrade Lollo om jag ville med till stranden innan ovädret bröt ut och vi hann faktiskt med två riktigt härliga timmar innan regnet kom. Perfekt!

När regnet sedan totalt öste ner slängde jag ihop scones till lunch. Jag sket i att följa något recept utan slängde i ingridienser jag gillar i olika mängd tills det fick rätt konsistens. Det blev rågsikt, havregryn, bakpulver, salt, pumpafrön, linfrön, hasselnötskärnor, mjölk, kvarg och kokosolja. Ett lyckat koncept.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Duktig Du är.

2014-07-27 @ 22:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0