Evelinas student 13 juni 2014

Två år efter jag lämnade gymnastiet bakom mig var det nu Evelinas tur. Galet vad tiden går fort!
Jag väcktes på morgonen av att dagens huvudperson behövde låna hotpants eftersom det blåste och hon inte kände för en troschock. Det var bara att snällt pallra mig upp ur min sköna säng och köra till stan- för just denna dag är det ok.
Vi fixade för fullt här hemma och åkte in till stan igen en stund innan utspringet. Efter en första kramattack fick jag lämna familjen och bege mig ut i folkhavet på jakt efter de andra studenterna jag skulle hänga rosor runt halsen på. Det är alltid så sjukt packat med folk och nästan omöjligt att hitta vissa innan de försvinner, men jag lyckades efter lite om och men gratta de jag skulle innan de skulle bege sig mot flaken.
Regnet kom på besök och ett tag blev det flashbacks från min student, men det gick som tur var över snabbt!
Flaket är ju bland dagens stora höjdpunkter och man kände sig bra avis när man stod vid sidan och såg alla glada studenter gapa och hoppa.
Hemma igen kom de första gästerna nästan direkt och sen var det firande till någon gång efter midnatt.
De var släkt, vänner till Evelina och familjen, kollegor till Evelina på Ge-Kås och slutligen Evelinas klass som var här. De förfestade här och pulsen på festen drogs upp rejält innan de drog vidare till Bratt.
Mamma och pappa hade lagat en massa god mat + efterrätter och självklart åt man tills det nästan inte gick ner mer, haha. En annan höjdpunkt var frågesporten om Evelina.
 
Även om det är riktigt kul att anordna en student är nog mamma och pappa glada att det dröjer två år till nästa, haha.
Evelina verkar vara hur nöjd som helst med sin dag, och det är ju det absolut viktigaste!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja det var verkligen en lyckad studentdag för oss alla. Förutom blåsten var ju vädret kanon, lite regndroppar får man ju tåla. Ni gjorde ett fantastiskt jobb och såg till att allt flöt på som det skulle. Samma sak var det ju för 2 år sedan men då var det Du som var huvudpersonen. Ha det nu så bra på jobbet. Kram.

2014-06-15 @ 22:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0