Fullspäckad helg

Första helgen på sommarlovet är förbi och vilken helg! 
 
Fredag, lördag och söndag hade vi dagläger med GCO. En bred ledarstab, instruktör från USA och 80 taggade cheerleaders från föreningens alla möjliga lag. Mycket gympa, dans, stuntande och lite annat smått och gott. Träningsvärken är inte nådig nu... 
Jag vill bara hoppa direkt till den 26e, göra tryout och få veta med säkerhet vilket lag som gäller för min del nästa år! 
 
Fredagskvällen spenderade jag hos Josefine. Planen var filmkväll men vi kom aldrig så långt för vi satt och snackade i timmar, haha. Jag kommer sakna mina classmates nu när de åker hem till Sveriges alla hörn och kanter.
 
Lördagskvällen spenderades hemma i Falkenberg. Familjen, mormor&morfar och Denise var på Sisi och åt för att fira mamma och pappas bröllopsdag. Trevligt värre!
Och nu lär ni som känner mig tappa hakan- jag testade sushi! 
Jajamen, ni läste rätt! Jag, Rebecca Berg, ökänd för att inte tycka om fisk, vågade mig faktiskt på rå sådan och tyckte det var helt okej.

Är det självplocksbuffé- framför allt sådan där man själv väljer bland råvaror och så tillagar kocken åt en på plats- så är det obligatoriskt att endast kunna rulla därifrån. Yum! 
 
En annan ny erfarenhet i helgen var att jag för första gången gav mig an Göteborg med bil. På söndagsmorgonen satte jag mig själv i bilen för att ta mig till Bergsjön och sedan hem i tid till balen. Lite småläskigt där trafiken var som värst, framför allt eftersom jag inte hade någon med mig, men det gick finfint. 

Ja, det var ju obligatoriskt att jag skulle ta mig tillbaka till Falkenberg- det var ju dags för treornas studentbal!
Evelina och alla andra känningar var så oerhört fina! Åh, man längtade verkligen tillbaka till den dagen för två år sedan då man gick på röda mattan! 
Jag kör ett helt bal-inlägg senare när jag har bilderna från systemkameran.

Från min bal har vi jättefina syskonbilder mot grönskande bakgrund och här kom jag svettig direkt från ett träningsläger, hehe. Jättesynd, men såna smällar får man ta ibland när man försöker leva ett dubbelliv.
 
Göteborg-Falkenberg-Göteborg-Falkenberg-Göteborg på 28 timmar, yikes! 
Det hade aldrig varit möjligt i denna tågstrejk om inte mina föräldrar hade varit så extremt gulliga att köra och hämta/lämna mig. Tusen tack! 
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja det var en fullspäckad helg för din del. Klart Du ville kolla på balen. Visst var Eve och hennes kavaljer fina. Tänkte också mycket på hur det var för 2 år sedan när vi var och tog kort på Dej och Julle. Ni var ju också toppenfina. Nu är det studenten som gäller, hoppas på uppehållsväder. Kram.

2014-06-09 @ 20:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0