Halv 8 hos en fysioterapistudent: Part 4 (moi!)

Idag var det till slut min tur att agera värdinna!
Pga att skoldagen endast bestod av ett seminarium så kunde jag tidigt komma iväg till Ica Maxi och storhandla.
Jäklar med grejer man ska ha en sån här kväll!

Josefine var gullig nog att låna ut sin lägenhet, så inte hela gänget behövde lägga både hundralappar och timmar på tåg för att ta sig till och från mig.
Jag kom hem till henne strax efter ett och höll på med maten tills kvart i fem. Perfekt tajming när gästerna är beräknade till kvart över, haha.
 
Som plockmat/förrätt serverades rullar med kräftsskärtar eller lax och melon lindad i parmaskinka.

Till huvudrätt testade jag mig på ett recept jag sett i ToppHälsa: kycklingfiléer lindade i parmaskinka till potatis och rotfrukter.

Avslutningsvis gav jag mig an banoffee paj (banan + toffee). Bottnen är av digistive, sedan ett lager kola, ett lager banan, vispgrädde och krossad Daim som topping. Annorlunda, sött och en riktig hit!
 
Jag var riktigt nöjd med min prestation i köket och tjejerna uppgav sig vara detsamma.
Som vanligt blev det en galet trevlig kväll. Vilken bra idé att vi drog igång med det här och lärde känna varandra bättre! 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Det var mycket gott Du bjöd på. Var faktiskt riktigt avundsjuk på Er som fick smaka allt detta goda. Jag provsmakade med ögonen, gick bra det med. Visste att Du skulle fixa detta galant.

Svar: Åh, tack så mycket! Kul att höra! Kram
Hold your dreams

2014-05-14 @ 15:03:31
Postat av: Mamma

Den menyn får Du gärna servera hemma vid tillfälle, det riktigt vattnas i munnen. :) <3

Svar: Står ni för kostnaderna så ska det nog allt gå att ordna ;) <3
Hold your dreams

2014-05-15 @ 07:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0