Styrsö

Min skärgårdsdebut gav mersmak- jäklar vad fint och härligt det är där ute. Ingen trafik förutom flakmoppar och ett himla lugn. Inget jag hade velat ha permanent, men helt klart en skön omväxling! 
 
Vi kom till den stora klubbstugan vid halv tolv. Direkt åkte skorna av, ölen knäcktes och det blev lekar på fotbollsplanen.
Vi grillade hamburgare och satt ute och bara njöt hela eftermiddagen. Jag fick tillfälle att lära känna mina övriga i Sex Elegans bättre, och framför allt mina SHärViX-buddies (sittningsdelen). Under hela dagen blev det mycket jag, Anna och Amanda- en riktig höjdartrio.
 
På kvällen blev det internsittning med toga-tema, god mat och stämning. När borden plockats bort drog festen igång på riktigt- jäklar vilket drag det var!
Alkoholen flödade och folk växlade mellan dans och bastu. Lägg till togan så var det minsann studentfest ut i fingerspetsarna.
Jag körde på nyktert men hade otroligt roligt och gick in för det lika mycket ändå. Det kan rivsåren på mina ben vittna om, efter att jag blivit utmanad och minsann skulle visa att jag kunde svinga mig upp och sitta på takbjälkarna- i shorts...
 
Med risk att låta riktigt klyschig så är jag så himla glad att jag åkte trots att jag bara kände folk väldigt vagt.
Detta var en riktig höjdpunkt! 
 
Nu sitter jag på tåget hem och njuter av frukost från Espresso House. Idag får jag ta till alla knep för lite extra energi.
Barndans och cheerleading väntar, och med tanke på helgens antal timmar sömn lär jag vara helt slut ikväll.
Scones och smoothie- underbart!
 
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0