TobiasRegistret

De allra flesta känner nog inte till TobiasRegistret. Ni kan läsa mer om det: här.
Det gjorde inte jag heller förrän ganska nyligen, men när jag kollade upp det så anmälde jag mig utan att tveka.
Det är ett världsomspännande donationsregister gällande stamceller (benmärg). Behöver man en donation är det otroligt svårt att få tag i en matchande donator, därför kan stamcellerna behöva flygas världen över.
Exempel då en benmärgstransplantation kan vara nödvändig är vid svår leukemi.
Ifall ett sjukhusbesök och lite smärta i ryggen i några dagar kan rädda någon annans liv så är det ingen snack om saken för min del.
 
Efter en standard hälsodeklaration på internet får man hem antingen en spottkopp eller en tops som man skickar tillbaka som DNA-prov.
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är stolt över Dig! 💞❤️💞

Svar: Tack <3
Hold your dreams

2014-10-17 @ 17:27:06
Postat av: Mari-Anne

Bra, Rebecca. Hoppas många gör som Du. För min del fungerar det väl inte så bra med min diabetes.

Svar: Tack! Nej, troligen skulle du inte få anmäla dig med diabetes.
Hold your dreams

2014-10-17 @ 22:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0