Välkomna till min enkla boning

 
Mitt emot mitt rum- 1,5 meter bort- är köket som jag delar med tre andra.
Vi är nästan aldrig i köket samtidigt, så det är inget problem, men det som är lite jobbigt är att man har en skafferihylla, en låda, två kylhyllor och ett frysfack.
Det fungerar absolut, men man får planera annorlunda än tidigare och kan inte "lagra" upp på samma sätt.
 
Jag kom på att jag helt hade glömt bort att visa hur jag bor sedan två månader tillbaka!
Jag trivs bra och framför allt är läget helt otroligt bra!
19 kvadrat plus kök är inte stort men fungerar fint för en ensamboende student. Dock kan man inte bjuda hem folk på samma sätt som om man haft en lägenhet och framför allt inte för att bjuda på mat- så det är då man tycker att det är lite segt.
Men när jag bodde i Falkenberg kunde ju definitivt inte mina vänner här i Göteborg komma hem till mig så det är ett steg i rätt riktning och man behöver inte nödvändigtvis vara just hos mig.
Allt som allt så är är det en bra deal ändå, med tanke på hur otroligt hopplös bostadsmarknaden i Göteborg är!
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ser väl mysigt ut. Inte stort så några stora fester kan Du inte ha men bättre läge än i Lindome och där kunde Du heller inte ha några stora bjudningar. Köket verkar väl också helt okej att dela på för 3 personer. Ljust och bra.

Svar: Jag tänkte inte på stora fester utan till exempel "halv åtta hos mig". Det hade fungerat i Lindome, men det egna köket är ungefär den enda fördelen med Lindome
Hold your dreams

2014-10-23 @ 21:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0