Venice Beach

Jag, Caroline, Amanda och Daniela spenderade delar av vår onsdag på Venice Beach. Vi bor faktiskt så nära att det går utmärkt att gå en härlig promenad på cirka en halvtimme. Jag känner på mig att det kommer bli ett antal turer dit!
Venice Beach var superfint! En jättestor och bred vit sandstrand och härligt turkost vatten. Dessutom var det hyfsade vågor, vilket lockade både surfare och leksugna badare som oss. Det kändes väldigt amerikanskt med en massa USA-flaggor, life-guard hytter och surfare. Åh, att lära mig surfa står på min Bucket list...
Vi hade ett par underbara timmar med mycket sol och bad- precis vad som behövs sista dagen innan skolan! 
En kul grej som hände var att en av tjejerna solade topless, men då blev hon tillsagd av poliserna som cirkulerade runt på stranden i en stor polisbil! Att sola topless är nämligen olagligt för tjejer här (nipple covers är ok) men de tyckte det var jättedumt och hoppades att ändringen ska gå igenom snart, haha!







Underbart! 

På vägen hem gick jag och Caroline till Yogurtland- ett frozenyogurt-paradis som vi har för nära vår lägenhet för vårt eget bästa hehe...
Supergott med en massa spännande smaker, men faktiskt inte lika mycket toppings som i Sverige på exempelvis Yogurt Bar.
Jag tog Carnival Cupcake, French Vanilla och Lemonade. Och toppade med lite frukt såklart! 

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0