Back to business

Jag hanterar ändå det här med att gå upp klockan fem "hyfsat" bra... Gäspar en del under dagen men på något magiskt sätt blir jag ändå alltid superpigg efter 21.00. Vad tusan? Det gör ju inte direkt att jag kommer i säng i tid, hehe.

Dessa dagar har jag förutom att jobba:
•  Gymmat och promenerat en del. Bland annat råkat ut för totalt ösregn i onsdags när jag var påväg hem i hoodie och hotpants... Fick ta mig till närmsta busshållsplats och hoppa på genomblöt.
• Slingat håret någon nyans ljusare och klippt det ett par cm kortare. Eller ja, det är såklart Towe som gjort det. Mitt hår bleks som tusan på sommaren så för att undvika att gå från brun till orange tänkte jag ligga steget före och gå mot det något "blondare" hållet. 



• Kollat massor på The Originals. Jag var ju superdupermegataggad på den serien när den kom för något år sedan (spin-off på Vampire Diaries) men så har jag inte haft kanal 11 och gillar egentligen inte att kolla serier på internet med buffringstid och en massa sökningar. However, Alice har lånat ut första säsongen på dvd till mig och jag sträckkollar nu när det är så trist väder. Dock brast mitt hjärta när min absoluta favorit valde att lämna serien för att satsa på vännerna och kärleken. Började googla varför hon lämnat serien och om hon skulle komma tillbaka (maybe so). 
Det var den dagens stora sorg, vilket kändes smått patetiskt. Samtidigt så inser man att man har det väldigt bra om ens stora problem är att favoriten lämnar serien, och det var en bra känsla haha.


• Fixat saker inför Stockholm och Amerikanska ambassaden. Bankintyg, personbevis, visumfoto, betyg, CSN-papper osv. Sånt kul tidsfördriv... Men jäklar vad jag börjar bli taggad på att åka till LA om drygt en månad! 
Ett hemmafixat försök som inte godkändes pga ljussättning osv. Petigt ska det vara.

• Ätit de hemmaodlade jordgubbarna som jag hunnit åt före sniglarna! 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Fin Du blev i håret. Ha det så bra i den stora staden.

2015-07-10 @ 23:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0