Stockholm dag ett

Halv tio på lördagsförmiddagen satt jag och Alice på tåget mot Stockholm.
Jag behövde åka upp dit för min visumintervju på Amerikanska ambassaden och när man väl ska pallra sig upp dit så är det ju roligare att göra en kompishelg av det.

Vi var framme i huvudstaden vid halv ett. Vi åkte till hotell Scandic Park på Östermalm och lämnade av våra väskor och tog sedan en tur på stan. Något väldigt skönt under hela helgen har varit att vi har haft gångavstånd överallt! 
Vi åt på Jensens och tittade -förgäves- i många affärer innan vi gav upp och checkade in på hotellet. 
Vi åt sen kvällsmat på BBC Bar Burger Café vid Kungsträdgården och för min del blev det en grekisk lammburgare och en milkshakedrink. Mycket gott!
Vi tog sedan varsin Strawberry Daiqury innan vi gick över till stället intill- TGI Friday's. Där blev det också varsin drink och en massa tjöt innan vi begav oss tillbaka till hotellet vid ett-tiden.
En oerhört trevlig dag med en mycket fin vän! 









PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Så trevligt Ni verkade ha det.

2015-07-13 @ 23:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0