Midsommardagen

Midsommardagen var en händelserik dag! 

Först började den med en välförtjänt sovmorgon. Det blir inte många sådana så när man väl får chansen så får man njuta ordentligt! 
Jag och Johanna åt jättegod frulle (yoghurt med färska bär) och kollade på If I Stay innan jag följde henne till bussen.

Sedan cyklade jag in till stan för att möta upp ett helt gäng godingar på På G. Det var jag, Verinika, Alice, Joanna, Kalle, Emelie, Daniel, Moa, Filip, Towe och Philip som satt på uteserveringen och njöt av varandras sällskap i ett par timmar.
Joanna och Kalle kan tyvärr inte komma till Falkenberg så ofta så när de väl är här får man dra ihop allihopa.

Jag hann hem till att se det allra sista slaget i brännbollsmatchen.
Vi har ju som uråldrig och urmysig tradition på vår gata att vi firar midsommar ihop. 
Poängpromenad, fika, brännboll, grillning och sedan sitta ute halva natten. Det är samma visa år och och år in men det är just det som gör en äkta tradition.
Tyvärr har jag missat en del av festligheterna på senare år pga dansläger och andra planer, men jag brukar försöka vara med en del i alla fall.

Efter grillningen cyklade jag den 1,5 minut långa sträckan till Pelle, som är hemma från Umeå över sommaren. 
Jag, han, Veronika och Alice körde på en superhärlig förfest i jacuzzin med en himla massa snack om allt möjligt.
Strax efter elva ramlade de andra iväg, ganska härligt småfulla, vidare in till stan. 
Jag skulle jobba tidigt dagen därpå och fick därför snällt trampa hemåt.

Ett riktigt bra gäng!

Förresten, ser ni träpallen framför jacuzzin?
Den kliver man upp/ner på och jag var sist upp, vilket innebar en blöt och hal pall.
Jag trillade ner på stengolvet- graciöst och utan att tappa det jag höll i händerna haha) och smällde i foten, som numera är såhär gullig:
Jaja, man kan ju lätt säga att jag varit med om värre saker...

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Tur att Du inte skadade Dej mer, någon bruten tå eller så.

2015-06-24 @ 22:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0