Köra skoter genom snötäckta skogar

Gårdagens stora happening var mormor och morfars födelsedagspresent- snöskoter!

Runt halv tio befann vi oss i Sysslebäck, där vår guide och 3 skotrar väntade på oss. Vi åkte två och två på varje skoter och bytte förare efter halva tiden, då vi stannade i en grillstuga och grillade korv med bröd.
Vi snittade på 20-30 km/h, så det var ingen racerfart, men en riktigt härlig känsla på de raksträckor där man kunde trycka på lite extra.
Allt som allt var det helt galet roligt och absolut något att minnas! 

Övriga dagen ägnades mest åt att umgås i stugan. Dricka varm choklad, kolla på skid-VM, äta god mat och titta på Mello.
Jag tycker faktiskt hon som sjunger svenska Frost var bra- hon borde i alla fall fått en plats i Andra Chansen. Men Frost-låtarna är klart bättre ändå, hehe.

Det blev rekordtidig sänggång för att vara en lördag. Det var nämligen inte bara torsdagens praktik och cheer som ställde till det för min Branäs-tripp, utan jag har ju barndans i Falkenberg klockan 12 på söndagar! Därför ställde jag och mamma våra alarm på 04.00...




Japp, klockan tio la jag mig för att läsa en liten stund och sedan sova.
Guld värt att mamma gick med på att sätta sig bakom ratten såhär tidigt för min skull! 

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0