Saturday Night Out in Venice

Igår kväll åkte jag, Tracy, Amanda, Daniela, Maja och Rebecca den korta ubertrippen ner till Venice Beach. Där mötte vi upp Naomi och åt på den italienska resturangen Trattoria. Passande att äta på en italiensk resturang i Venice, haha. För er som inte vet så är Venice namnet på en stadsdel här men urspungligen är det ju det engelska namnet på italienska staden Venedig.

Maten var sååå god. Jag och Amanda safade och tog förrätter eftersom restaurangens goda vitlöksbröd kom in på rullande band, haha. Sånt är farligt....
Vitlöksbröden var gudomliga och min Rosemary Chicken Ravioli var också jättegod! 
Lagom tills vi hade ätit upp hade de kommit ut med sånghäften till alla bord och började sjunga en klassisk italiensk låt för full hals.
Jag kände definitivt igen låten, men jag hade aldrig tänkt på den roliga texten förr:
When the moon hits your eye like a big pizza pie, that's amore!
When the world seems to shine, like you've had too much wine, that's amore!
When the stars make you drool just like pasta fa-zool, that's amore! 
Haha, de älskar verkligen sin matkultur.


Efter det drog vi oss vidare till en bar precis innan piren, Veince Whaler.
Där blev det ett par drinkar och en hel del både vettigt och roligt snack innan vi begav oss hem någon gång efter ett.
Efter en väldigt lugn månad (ja, vad hände med oktober egentligen?) så var det kul att gå ut och hitta på något, även om detta också var av det lugnare slaget.


De andra ville ta med sig salt- och pepparkaren hem, men var det något jag hade velat smyga med mig hem hade det helt klart varit denna, haha! 

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0