The Late Late Show with James Corden

Förra veckan frågade Louise mig om jag gillar Vampire Diaries.
Eh... *host*... Lite grann... Typ...
Det visade sig att hon hade lyckats få biljetter till en tv-inspelning av The Late Late Night Show with James Corden, där Nina Dobrev (före detta huvudrollen Elena Gilbert i Vampire Diaries) skulle gästa och hon undrade om jag ville hänga med. Yes please! 
Hon hade fått 4 biljetter så vi bjöd även med Jenny och Paulina som jag var på förfest hos i fredags.
 
Jag var tvungen att "skolka" från tisdagens enda lektion och snällt be min tränare om tillstånd att komma en timme sent, men det fick det vara värt! 
Jag hämtade upp Louise på Santa Monica College (GPSen är min bästa vän) och så mötte vi upp de andra på CBS Television City i Hollywood.
Vi hade Priority-biljetter vilket gjorde att vi fick ställa oss i den första av de två köerna. När vi kom in fick vi först varsitt blått armband, men snart kom det fram en kvinna och även gav oss svarta. På såna här event är det alltid lite spännande med olika färger på armbanden för man vet aldrig om det är en fördel eller nackdel, haha. För vår del innebar det en fördel, då vi fick sitta i fotöljer framför den vanliga publiken. Bekvämt och otroligt bra sikt. 
 
Inspelningen började klockan fem och jag som knappt sett James Corden förr tyckte han var megarolig! Ett roligt tips ska tydligen vara att gå in på Youtube och se när han hoppar in i olika kändisars bilar och hittar på kul grejer med dom.
Han körde någon monolog, snackade en del med sitt band, visade något helknäppt Youtube-klipp och sedan fick två i publiken göra en tävling med hjälp av kvällens gäster- Nina Dobrev och Chris Parnell (Saturday Night Live). Det blev även vanligt hederligt talkshow-snack med gästerna i soffan och ett uppträdande av R City.
 
Det var faktiskt inte fullt så fejk som vi väntat oss. Man har hört om hur folk i publiken på talkshows har behövt filma om flera gånger för att applådera eller skratta mer, men förutom att vi innan showen fick direktiven att ha mycket energi och reagera överdrivet så flöt det på bra.
Hela kalaset var över vid 18.40 och jag lyckades komma till träningen med 2 minuter till godo på den timmen jag tillåtits bli sen, hehe.
 
Det är alltid kul att hitta på såna här saker som vi inte riktigt har möjlighet till hemma och självklart är det häftigt att se någon som spelat huvudrollen i en av ens absoluta favoritserier sedan många år! 




Mobiler var såklart inte tillåtna eftersom det hade sett megadumt ut i sändning, men Paulina hann knäppa ett par bilder innan alltihopa började.
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, vad mycket kola grejer Ni får vara med om.

2015-10-08 @ 08:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0