Weekend

Denna helg skulle ju mest ägnats åt allt mitt plugg...
Hmm. Jodå, mycket pluggande (eller i alla fall försök till att komma på vad man ska skriva i sina uppsatser) har det väl ändå blivit.
Sen måste man ju såklart få välbehövda pauser! 

Igår kväll (lördag) hade vi roommates bjudit över Elin och Rebecca för poolhäng. Vi köpte två Fiestapack  på DelTaco, vilket innebar två tacos och två burritos vardera för typ 3 dollar. Win! 
Det är faktiskt väldigt mysigt att sitta nere vid poolen och äta! 
Men det hade helt klart varit mysigare utan en massa skrikande ungar som springer runt, skriker och skjuter vattenpistoler hela tiden medan föräldrarna bara tittar på mobilerna...!

Efter att ha suttit där ett bra tag och snackat så rörde vi oss vidare typ tjugo meter till jacuzzin, hihi. Den föremånen utnyttjar vi tyvärr på tok för lite!
Bild från Danielas nya rosa iPhone 6s. Typ ingen här som är avis...

Idag (söndag) ringde klockan tidigt för att jag skulle pallra mig iväg på det obligatoriska eventet Sports Clubs 101. Där samlades alla nykomlingar och frivilliga Returners från skolans 30 idrottslag för en dag av info om sportsmanship, att representera skolan, tids- och stresshantering, kost, träningsupplägg, vilka tillgångar vi har (bland annat Athletic Trainers som typ är sjukgymnast/idrottsläkare/PT) med mera. Och så en del tävlingar och mat, haha. 



USA i ett nötskal.

Vi valde faktiskt att skippa den avslutande leken och pizzan. Istället åkte jag, Leiana, Chrissy, Ariea och Suzzie till Northridge Mall där vi hade en supermysig sushilunch och lite strosande i gallerian.
Haha, ja ni ser ju att portionsstorlekarna här är lite annorlunda mot hemma! 

Det var ju väldigt trevligt att hänga med mina kära teammates i några timmar, men jag kan inte låta bli att känna lite ångest över att det var tid som jag egentligen hade behövt plugga.
När jag åkte hit hade jag inställningen att "jag är främst här för upplevelsen och erfarenheterna, så bara jag minst är godkänd så får betygen kvitta", men ni som känner mig hade nog kunnat gissa hur bra den inställningen håller. Framför allt eftersom jag i nuläget ligger på A i alla mina kurser- då känner jag ju att jag verkligen vill leva upp till det! 
Well well, we'll have to wait and see how it goes.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Lite fritid måste Du ändå unna Dej. Skolarbetet glömmer Du med all säkerhet inte. Ha det så gött!!

2015-10-12 @ 14:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0