2015 MTV Music Video Awards Special Performances in Downtown LA

Vilken dag! 
Det var Daniela som hade hittat hemsidan som ger ut gratisbiljetter till olika event. Varje person kan "bara" fixa två biljetter, så när jag fick höra talas om hemsidan satte jag upp mig och Tracy på väntlistan i hopp om att få joina Amanda och Daniela. I lördags fick jag mail om att det fanns biljetter till oss och WIHOO, FREAKING VMAs! 
Som jag nämnt tidigare var det dessvärre inte till den riktiga prisutdelningen, men till konserten i Downtown LA där några artister skulle köra 3 låtar vardera, varav 1 syntes i TV. Såg ni VMAs så vet ni vad jag snackar om.

Vi fick dela upp oss direkt, eftersom Daniela och Amanda hade lyckats få bättre biljetter än oss och hade en annan kö. Jag och Tracy köade i en och en halv timme innan kön började röra på sig men vi stod i alla fall i skuggan. Väl på plats hade vi inte så värst bra platser men vi såg en bildskärm bra och kunde i alla fall skymta scenen, haha. Fortfarande bara väldigt glada över att vara där.
Och så hände något superbra! Jag vet inte hur vi fick sånt flyt men plötsligt blev jag, Tracy och cirka 20 andra personer framflyttade till 10-15 meter från scenen! Booyeah! Konserten hade som sagt varit cool i vilket fall som helst men självklart var det mycket häftigare att stå så nära scenen.

Så först stod vi här...
... Och sedan fick vi flytta hit!


Först ut på scen var Macklemore, som körde Downtown, någon annan låt och slutligen Can't Hold Us, som fick alla väldigt taggade. 


Näst ut på scenen var artisten jag såg fram emot mest: Demi Lovato. Vid en första tanke så ser jag mig inte som ett jättestort fan, men går jag in och kollar på min Spotify-statistik så ligger flera av hennes låtar i topp. Hon körde i alla fall Cool for the summer (grymt shownummer! Coola dansare, massa rekvisita, Iggy Azalea, flygande konfetti och en Demi som red ut över publiken på en gigantisk flotte), Heart Attack och Give Your Heart A Break (en av mina favvosar). Damn asså, vilken brud!!!
Skitsnygg (förstår mig inte på att folk body shamear henne), grym scennärvaro och fantastiskt bra sång live! A-M-A-Z-I-N-G! 




Sist ut var sedan Pharrell Williams (presenterad av John Legend) och han körde en riktigt fin och meningsfull ny singel som heter Freedom, Blurred Lines, någon annan låt, Get Lucky och såklart Happy. De tre kända låtarna fick såklart stämningen att gå i taket (eller ja, det var under bar himmel men ni fattar). Happy fick tillsammans med en massa fyverkerier avsluta en fantastisk bra och häftig kväll. 



PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Riktig häftig upplevelse! :)

2015-09-01 @ 09:27:20
Postat av: Mari-Anne

Vad Ni får uppleva, lite annat än Fbg och lite större Gbg. Bra och goa kompisar har Du visst också fått vilket är helt naturligt med Ditt sätt. Ha det så gött. Kram.

2015-09-01 @ 21:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0