Cheer tryouts weekend : Preparations & Day 1

Kvällen innan något viktigt gillar jag att "komma in i rätt känsla", så jag förberedde helgens matlass, plockade fram allting, klippte naglarna (buhu) & målade dem röda och avslutade med att titta på en av Bring it on-filmerna, såklart!
I morse fixade jag mig i skolans färger, laddade upp med en stor skål gröt och lyssnade i bilen endast på stärkande låtar som Warrior, I Was Here och A Moment Like This.



Envisa men fina piercingen! 

Jag hade smått panik under morgonen, för jag lyckades verkligen inte få ut mig traguspiercing och i tryout-infon stod det NO JEWLERY ALLOWED med stora bokstäver. På plats försökte till och med andra tjejer sig på att få ut den men icke. Weird, för jag fick ut den enkelt förra gången- det syåra var ju att få in den igen...
Det känns ju lagom kul när tränarens första intryck av en är att man är tjejen som inte kan få bort sin piercing... Men det visade sig som tur var att flera andra var i samma sits och tejp var ok.

Det var 44 sökande, varav 13 gick i laget förra året och högst troligen kommer in igen.
Dagens tryout höll på från 9 till 16 och var utformad som våra tryouts i GCO- en enda stor träning, där coachen observerar alla.
Under förmiddagen körde vi hopp, cheer och fightsong. I Sverige brukar vi ju vaken köra hejarramsor eller "ramsdanser", men skrika kan jag och koreografi har jag väldigt lätt för, så det kändes bra ändå! 
Under lunchen snackade en massa folk med mig om hur häftigt det var att jag tävlat Worlds (väskan avslöjar mig), att jag är från Sverige och att jag -enligt dom- kan så mycket gympa och stunt, haha. Bra självförtroendeboost! 

Eftermiddagen började med det jag fasat inför- tumbling. Hemma älskar jag det och har jättebra självförtroende, men här gäller hard mat (5 cm tunn matta som inte ger någon studs alls) och jag har ju inte så bra historia på hard mat- armbågsluxation, långtidsvärkande handleder etc. Men men, vill jag komma med var det ju bara att ta tjuren vid hornen och köra! 
Det gick trots allt ganska bra! Jag körde stilla flickisar, rondat flickis (som jag inte gjort på ett halvår) och rondat salto. Plus ett faceplant på rondat sträckt, men coachen gav mig cred för ett bra försök, haha. Förvånandsvärt så var det typ 5e bäst gympa av alla på plats- så det talar ju till  min fördel! Många hade aldrig testat gympa alls! 

Sist ut var det jag var mest taggad på- stunt! Vi var 8 backspots på plats, varav 3 eller 4 gick i laget förra året, så det är helt ok odds antar jag (beroende på om det ska bara 4,5,6 eller fler byggrupper...). Tyvärr körde vi inget svårt alls utan bara double base och cupie, men vi roterade runt mycket och testade med olika folk. Något väldigt positivt är att jag fick oerhört mycket beröm, både från såna som gått i laget och nya sökande. En tjej som gått i laget sa att det kändes att jag var duktig och hon litade på att jag skulle kunna köra till exempel 360 med henne för jag var så stabil och gav mycket kraft. Något hon även sa till tränaren så tackar tackar! Tränaren tog faktiskt en diskussion med alla "returners" om hur det hade varit att jobba med oss idag och flera sa till mig att de hade sagt att hon måste skicka vidare mig. Det självförtroendet ska jag försöka ha med mig tills imorgon, eftersom jag gick vidare till dag 2. 

Åh, jag vill verkligen, verkligen komma med! Det var så kul att hålla på med cheer igen och folket verkar så schyssta. Ett gäng av "the returners" frågade faktiskt mig och en annan ny tjej om vi ville hänga med dom efteråt och köpa glass, vilket vi gjorde.
Jag tror absolut jag skulle kunna få jättebra kompisar och ha kul i det laget, så jag ska verkligen gå all-in imorgon! 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lycka till i morgon! 💖

Svar: 💗
Hold your dreams

2015-09-13 @ 06:52:12
Postat av: Mari-Anne

Hoppas det går bra under 2:dra dagen också. Kl. är nu 16.00 här i Sverige så Ni har ju fortfarande morgon i LA. Lycka till!!


2015-09-13 @ 16:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0