Crash week 2

Nu börjar det hända saker! 
Från att bara vara 100% säker på en kurs (engelsk grammatik) har jag nu blivit inskriven på:
Actors & Acting
Photography as art
Health Behavior 
Public Health Issues
Observera att jag gått från att inte ha någon Health Science-kurs till att ha två! Och fotografikursen tror jag är jättebra att ta. Engelska grammatiken var inte alls vad vi hade hoppats på så den rök. Kvar är då skådespelarkursen. Jag gillar klassen och läraren är super. Jag älskar skådespeleri och får förmodligen "enkelt" bra betyg i kursen, men jag har egentligen ingen direkt nytta av den. Därför hoppas jag fortfarande på att det finns en liiiiiten chans att Nutrition&Health ska släppa in mig istället. Läraren hade ökat sin klass med 6 platser men vi var dubbelt så många som ville ha den, så hon hade inget annat val än att lotta... Det är ett surt sätt att bli av med en klass man oerhört gärna vill ha (förstår dock lärarens dilemma), framför allt när de amerikanska eleverna hade haft helt andra förutsättningar än mig att få kursen från första början... Japp, systemet suger för oss internationella studenter, tyvärr! 







Denna veckan har det varit Meet the Clubs på skolan, så det har varit smockfullt med information för alla sportklubbar, studentföreningar och såklart en himla massa sororities och fraternities (Greek life). Det sistnämnda är jag ändå lite intresserad av, men jag vet inte ännu hur mycket tid jag kommer ha, beroende på om jag kommer med i cheerleadingen eller inte. Vi får se! 

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0