Greek Life or not?

Förra veckan fick jag upp ögonen lite för Greek Life och denna veckan har jag utforskat det närmare genom att läsa en massa på internet och snacka med folk som är med i olika sororities.
Det verkar väldigt kul och som ett superbra sätt att lära känna massor med härliga människor. Dessutom håller de på en hel del med välgörenhet, vilket aldrig är fel, och har roliga events som tävlingar och baler. 
Men! Det finns dessvärre ett stort "men" här.
Deras uttagningar är exakt samtidigt som cheerleadinguttagningarna! En riktigt frustrerande miss i kommunikation enligt mig, för nu hamnar jag och flera andra i en ruskigt tråkig sits där vi troligen tvingas att välja.
Självklart kan ingenting få mig att välja bort cheerleadingen, men jag tycker detta verkar superkul och hade verkligen velat ha det som en del av mitt år här.
Och tänk skräckscenariot: att jag inte kommer med i cheerleadinglaget och samtidigt har missat chansen på Greek Life!
Hur ska jag då lära känna folk på skolan och hitta på saker som ger mig den collegeupplevelse jag alltid drömt om? 


En av föreningarna jag snackade med idag.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Alltid svårt när man ställs inför val här i livet, men tyvärr går inte allt att genomföra. Hoppas Du kommer med i det Du helst vill vara med på.

2015-09-09 @ 22:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0