Hike @ Runyon Canyon

Igår inledde jag och Tracy vår söndag med en hike uppför Runyon Canyon, som är en av de populäraste hikeplatserna här i LA. Det var en massa folk och vi tänkte att vi bara hänger efter (det finns nämligen flera olika spår av olika svårighetsgrad) och vi lyckades hamna i en ganska kort men riktigt brant backe.
Utstikten var i alla fall fantastisk och man hade riktigt "on top of the world"-feeling. 
Jag förstår verkligen varför det är så oerhört populärt att hikea 
1. Man är utomhus
2. Det är bra träning 
3. Man belönas med fantastiska utsikter
Så jag ska abslout försöka få till många till hikingturer!
En liten skymt av Hollywood-skylten, som blir målet för nästa hike.
Härlig känsla! 

I övrigt blev det en väldigt lugn helg för min del, ungefär såhär:
Säsong 12 av Grey's har börjat.


Att behöva ställa klockan på 7.30 en lördag kändes ju inte jättekul men efter att ha kollat upp syn, längd, vikt, puls, blodtryck, leder, hjärta, lungor, EKG, minne, kognition osv är jag numera godkänd att representera skollaget. Alla deltagare i något av skolans idrottslag behövde göra detta.
Jag antar att det alltid är bra att få bekräftat att allt är bra! 

Tyvärr ingen blodröd supermåne för vår del. Som tur var hade vi inte behövt ställa klockan på mitt i natten som hemma i Sverige utan var ute ett par gånger mellan 19.30-21.30 och spanade.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Kärnfrisk. Gott. Alltid skönt att få det kollat. Kram.

2015-09-29 @ 21:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0