Think it up- charityevent för tv med en massa kändisar





Ingen dålig lista med kändisar! 

Jag, Tracy, Amanda, Daniela och Louise hade lyckats kamma hem (gratis)biljetter till dagens liveinspelning av Think it up- ett charityevent för att uppmärksamma och samla in pengar till amerikanska skolor. So far, maybe not so fun, men hela eventet var bara en lång lista av kändisar! Då blev vi kändiskåta små svenskar mycket sugna på att gå, haha.

Vi åkte till samlingsplatsen vid Santa Monica Beach och fick i kön besked om att man absolut inte får ha med sig mobiler till inspelningen. Jaha? Men hur gör man då om man tog en Uber till platsen och därmed inte har en bil att gå och lämna mobilerna i?!
En snäll tjej bakom oss i kön erbjöd oss att lägga våra mobiler i hennes bil och efter en del velande så gick vi med på det- för vi ville ju verkligen inte missa eventet. Men lite fel kändes det allt att lägga våra mobiler i en främlings bil... Hon var dock där ensam så hon hängde med oss resten av dagen/vi höll koll på henne. Hon var jättetrevlig och räddade oss verkligen i denna situationen. 

Inspelningsplatsen var hemlig (förmodligen pga alla kändisar som skulle vara på plats) så vi hade samlats vid stranden för att sedan bli transporterade med bussar till arenan. 
När vi var framme och fortfarande satt och väntade i bussen så kom plötsligt Justin Bieber förbi utanför och herregud, halva bussen ställde sig upp direkt och skrek! Visst, jag har också kändisar jag verkligen gillar men jag förstår mig inte på att skrika för full hals... Som om kändisen i fråga kommer reagera typ "Wow, den där tjejen mitt bland alla som skriker som galningar- henne måste jag verkligen gå fram och ta kontakt med! Kanske lämna mitt nummer!"... Jaja, anyway haha.

Vi fick stå på superduperbra platser bara två meter från scenen, så vi såg hur bra som helst! 
Eventet sändes live på alla stora tv-kanaler i USA och pågick i en timme utan reklam. Först ut var just Justin Bieber som tillsammans med ett gäng grymma dansare uppträdde med What do you mean och fick många högljudda skrik. 
Sedan började kändis efter kändis koman ut på scen och prata om varför skolan är så viktig. 
Något som är synd är att flera av kändisarna som stod med i programbeskrivningen endast pratade via bildskärm, vilket vi tycker var felaktig marknadsföring. Detta var bland annat Justin Timberlake, Scarlett Johansson och Matthew McConaughey- som vi hade sett fram mot att se.
Men vi ska verkligen inte klaga- vi fick ju trots allt se Jennifer Garner, JK Simmons, Kirsten Bell, Big Sean, Halle Berry, Gwenyth Paltrow, Taylor Lautner, Joe Manganiello m.fl! 
Några snabba kommentarer om kändisarna:
Gwenyth Paltrow och Halle Berry ser definitivt inte inte ut att vara 43 och 49 år- skitsnygga!
Joe Manganiello- mums! Ni vet, från bland annat Magic Mike? 
Och såklart min lilla kändiscrush sedan ett antal år tillbaka- Taylor Lautner gjorde mig knappast besviken! 

Slutligen hoppas jag de fick in mycket pengar till att förbättra skolan.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0