Unlucky Tuesday

Ledig tisdag på grund av en judisk högtid. Det låter ju bra, men jag har inte haft turen på min sida...


När klockan ringde vid halv sju så ösregnade det. Japp, ni läste rätt! ÖSREGNADE!
Va? I Los Angeles? Några droppar någon gång, visst, men ösregn?! 
Vi var ju minst sagt chockade, men efter torkan som pågått här så får jag erkänna att det var välbehövt,
Dessutom slutade det ändå under förmiddagen och övergick till den vanliga solen.
 
Igår på vägen hem upptäckte jag att mätaren för kylvätskan började bli låg. Eftersom vi inte vill att motorn ska börja brinna (eller vad som nu händer. Vi har ju inte jättekoll på bilar...) så körde vi iväg för att hitta någon mekaniker att fråga om hjälp. Vi stannade till utanför en mack och när vi skulle köra vidare så startade inte bilen! Alls! Hej hej en massa kommande utgifter?
Vi ringde försäkringen och skulle få road assistance för att flytta bilen, men under timmen vi skulle vänta gick vi till närmsta verkstad och fick med oss ägaren därifrån. Och vet ni vad- då startar plötsligt bilen! 
Dock tror mekanikern att det kommer hända igen att den inte startar, så jag antar att vi måste kolla upp hur mycket det kostar att fixa. Men viktigast av allt är att det inte ska vara någon fara när man väl kör, utan antingen så startar den eller så startar den inte.
 
Tyvärr brände detta en del av min dyrbara pluggtid. Jag har ett skriftligt arbete med deadline idag och ett med deadline imon eftermiddag- wihoo.
Det är intressanta områden, men första arbetet till en ny lärare är alltid svårast, eftersom man inte "känner" den när det kommer till rättning och tillvägagångssätt. Plus att de använder ett helt annat referenssystem än det jag lärt mig på GU.
Well well, det kommer säkert gå i alla fall ok, och jag förväntar mig inte toppbetyg i ett skolsystem jag inte är van vid.
 
Jag rundar av med två bilder från förra veckans fotoprojekt "Personal Space"
 
 
PUSS
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det enda som händer om det för lite kylvätska i tanken är att bilen kan koka när du kör. Kram kusin vitamin

Svar: Vi tänkte tydligen helt fel- det var motortemperaturen som var låg, så det var bra :) Tack för tipset! Kram
Hold your dreams

2015-09-17 @ 06:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0