Det som hållit mig klistrad framför TVn dessa Olympiska Spel

Detta skrevs egentligen för två veckor sedan MEN som flera gånger förr efter den senaste uppdateringen så har det inte velat funka med uppladdningen av en massa bilder... But here we go, finally.

De som följer mig på Twitter har nog inte lyckats undgå vad jag njuter av allra mest med OS i Rio- artistisk gymnastik!
Disciplinen finns inte i Falkenberg så det var truppgymnastik jag höll på med (och älskade), men jag har alltid älskat att kolla på AG, framför allt på världsnivå. Tekniken i det dessa atleter utför- jag tror inte folk som aldrig har hållit på med gymnastik kan förstå svårigheten i det. De kan förundras och tycka det är häftigt, men det är svårt att gissa sig till all den styrka, disciplin, precision, hårda träning och psyke som såna sjuka volt/skruv-serier kräver.

I artistisk gymnastik avgörs det oftast på tiondelar eller hundradelar av en poäng. USA krossade motståndarna med otroliga 8,5 poäng ner till tvåan!

Så Simone Biles vann med större marginal än om man lägger samman vinstmarginalerna från alla OS 1980-2012. Sinnessjukt! Är det typ definitionen av utklassning?!

Hur klantig får man vara?

Bara WOW! *take a bow*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0