Årsresumé 2016

Mitt 2016 delas av naturliga anledningar upp i två delar eftersom jag var i USA till 1 juni och sedan hemma på svensk mark igen. 




Andra terminen i USA innehöll både mer äventyr och samtidigt mer vardag än första. Jag hade kommit in i mitt liv i Los Angeles, gick intressanta kurser och höll på massor med cheerleadingen fram tills säsongens slut med tävling i mars. Jag kom hem från tävlingens andra dag sent på kvällen och ägnade en oerhört effektiv timme till att duscha, byta om och packa om mina väskor. Sedan bar det nämligen av till Hollywood där familjen som anlänt bodde på ett hotell innan vi tidigt på morgonen skulle bege oss till Las Vegas. Snacka om intensivt dygn haha! 


Men det var 2,5 riktiga toppenveckor med tävling med underbara laget, Las Vegas, San Fransisco och även LA med familjen minus Eve. Vi gjorde det mesta av tiden vi hade och tog oss igenom en hel del Bucket List-saker.


Sedan blev det ganska mycket vardag igen tills Eve och Hanna anlände i maj och då började Bucket List pt 2, haha. Efter att ha försökt få biljetter till inspelningen av Ellen DeGeneres show i 8 månader hade jag lyckats endast ett par dagar innan vi lämnade Cali, så det blev en perfekt avslutning på min tid där! Slutligen följde en vecka i New York, som även den var helt fantastisk och innehöll mängder av saker man länge velat se och uppleva. Jag är så oerhört glad att både min familj och sedan Eve och Hanna flög över Atlanten och upplevde alla dessa saker med mig! 


Ser man tillbaka på året i USA så var det nämligen under dessa totalt 5 veckor som jag upplevde och gjorde som allra mest. Visst gjorde jag roliga saker resten av året och lärde känna många härliga människor (framför allt i laget), men det kunde också bli väldigt ensamt och var inte alls en ren dröm 24/7, vilket många verkar tro.




Mina första veckor tillbaka i Sverige i juni var också några av årets mest intensiva- med Lollos möhippa, Andreas bal & student, min gamla klass examen och bröllopet, innan det sedan blev en jobbarsommar som dessvärre inte bjöd på så mycket strandväder.


I augusti flyttade jag tillbaka upp till Göteborg och började i en ny fysioterapiklass för sista året på Sahlgrenska Akademin och Göteborgs Universitet (eller?). Också en hel del vardag där, men mer saknad sådan! 


Jag tog steget från danslärare till cheerleadingtränare och är så oerhört tacksam över att ha Kittycats i mitt liv. Att bli tränare för de 23 tjejerna tillhör bland det bästa med detta året, även om de testat mitt tålamod en del haha. Samtidigt är det också en stor tyngd att jag inte själv är aktiv och tävlar denna säsongen, även om mina hand- och fotleder vet att det är rätt.


Jag tog istället upp dansen igen efter 3 års uppehåll och det känns jätteroligt! 




Ja, man skulle såklart kunna skriva en himla massa mer, men detta blir redan ett oerhört långt inlägg så vi nöjer oss här. Tankar inför 2017 tar vi någon annan dag, för nu ska jag börja fixa iordning mig för att fira ut 2016 och in 2017 med ett gäng riktigt nära vänner som jag träffar på tok för lite.




GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0