Mellandagarna

Nu har vi kommit till de dagar som många kallar jullov, men jag mest kallar "plugg- och jobblov". En sits jag själv satt mig i, men ändå lite bittert haha.

Saken är den att jobb + lov eller plugg + lov hade varit bra kombinationer, men när det blir jobb + plugg + lov så blir inte andelen lov så stor. Hade jag vetat hur mycket plugg jag skulle ha så hade jag nog inte satt upp mig på att jobba, men det visste jag inte i november och så tänkte jag att till London behövs ju extra cash... Det sistnämnda stämmer fortfarande och jag har ju (snart) tagit mig igenom dessa dagar, men det som fått strykas har väl dessvärre blivit att träffa kompisar här i Falkenberg.

Men lite annat kul har jag ändå lyckats klämma in. 

- Juldagen bestod mest av sömn/tv/äta lussebullar, men vid fem-tiden begav jag mig till Alice för festfix och sen var vi på en mycket rolig förfest med Olivia. Jag hade redan från början bestämt mig för att jag inte skulle ut, för då skulle jag vara i för dåligt skick dagen efter för att plugga (hehe) men jag var mycket nöjd ändå! 

- Den 27e åkte vi till Halmstad för mormor och morfars julklapp, nämligen en kväll på Pinchos. Mycket gott och trevligt värre! 

- Den 28e var det stort kalas i lokal för min näst yngsta kusin och lilla prinsessa Elin, som faktiskt fyllde tvåsiffrigt! Tänk att hon blivit 10! 

Förutom att försöka klämma in i alla fall lite plugg varje dag (vilket verkligen har stretat emot) så har jag även jobbat fyra heldagar. Kul ändå att träffa alla igen, framför allt med tanke på att detta kanske (förhoppningsvis) var min allra sista jobbvända där! Jag är ju färdigutbildad till sommaren och hoppas såklart på ett FT-jobb då. Men vad konstigt att inte jobba mer på Nelly! Som Emelie chockerande påpekade och frambringade en dos åldersnoja- vi har varit anställda där i 4,5 år! "It's the end of an era!", eller nåt. Konstig känsla! 

Förutom att försöka klämma in i alla fall lite plugg varje dag (vilket verkligen har stretat emot) så har jag även jobbat fyra heldagar. Kul ändå att träffa alla igen, framför allt med tanke på att detta kanske (förhoppningsvis) var min allra sista jobbvända där! Jag är ju färdigutbildad till sommaren och hoppas såklart på ett FT-jobb då. Men vad konstigt att inte jobba mer på Nelly! Som Emelie chockerande påpekade och frambringade en dos åldersnoja- vi har varit anställda där i 4,5 år! "It's the end of an era!", eller nåt. Konstig känsla! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0